En case om at udbrede brandkendskab og få værdifuld indsigt i kernemålgrupper via de sociale medier.

Neutralon Algefjerner produceres af Nowocoat, som er en dansk producent af produkter til beskyttelse, coating og rens af tage, facader og fliser. Neutralon er det eneste danske algefjerner-produkt, der er godkendt af Miljøstyrelsen. Algefjerner fra Neutralon forhandles da også i stort set alle byggemarkeder og trælaster landet over.

Folkene bag Neutralon havde dog én væsentlig udfordring.

Neutralon var en synligt nok som brand og produktet heller ikke højt nok oppe i danskernes bevidsthed, når der blev talt om algefjernere.

Derfor tog Neutralon kontakt til Niber og bad om hjælp til at skabe øget synlighed. Neutralon ville således gerne bruge Facebook og Instagram til at øge brandets synlighed og udbrede dets kendskab i hele Danmark.

Når synlighed og dataindsamling er målet, er Facebook og Instagram oplagte værktøjer.

Nøgletal

En lille forklarende linje

+ 900.000
Visninger i DK
0.08
Kr/videovisning
+ 3000
Interaktioner

Hvordan opnåede Neutralon helt konkret en øget brandsynlighed?

Vejen til mere synlighed for Neutralon gik bladt andet igennem video-annoncer. Her nåede vi op over imponerende 750.000 videovisninger på tværs af hele Danmark. Det betyder rigtig mange danskere, som nu er opmærksomme på, at Neutralon eksisterer. En stor del af dem vil sandsynligvis vælge netop det produkt, når de står nede i deres lokale byggemarked og skal købe algefjerner.

Udover at opnå større synlighed og kendskab til brandet vandt Neutralon også indsigt i deres målgrupper. Med et solidt annoncebudget på over 30.000 kroner ønskede Neutralon nemlig også at vide mere om, hvilke kundegrupper og potentielle kundegruppe de kunne målrettet gå efter.

Neutralon modtog fra os udførlige og løbende afrapporteringer på en lang række parametre, vi sammen havde fastsat som relevante. Det gjaldt både antal visninger, rækkevidde på annoncerne og priser. Derudover fik de også værdifuld indsigt i deres kundegruppes geografi og demografi – herunder blandt andet alder og køn. Disse informationer gav Neutralon et stærkt grundlag for deres videre arbejde.

Skal vi udbrede kendskabet til dit brand også?

Så vil du have øget synlighed og samtidig vinde værdifulde indsigter i dine kernemålgrupper? Så er løsningen Facebook og Instagram med Niber ved roret. Sådan når din virksomhed i mål med at udbrede kendskab og synlighed til jeres produkter eller brandet i sig selv. Er du interesseret i at høre, om vi virkelig kan gøre noget lignende for din virksomhed? Så synes vi, at du skulle ringe til vores meget flinke kundeservice allerede i dag og høre mere om jeres vej til stjernerne med Niber ved jeres side.
Kontakt os

Se lignende cases

4,5 - fremragende på Trustpilot
Kontakt os 44 40 88 92
Vi er Facebook Preferred Partner