De 5 bedste grunde til at bruge online markedsføring aktivt

Du har hørt det før. Du har mødt det før. Du gør også selv brug af det, når du skal købe nyt eller søge viden på nettet.

Digital markedsføring.

Men hvad er det præcist, der gør digital, online marketing så effektivt, at det virker til, at alle bare skal hoppe hovedløst ombord, som om en lille, dårlig indsats er bedre end ingenting. Der er noget sandhed i det udsagn, for spørgsmålet, du skal stille dig selv, er rettere, hvordan du skaber flest muligt kunder og mest muligt salg online gennem din markedsføring. Men hvorfor egentlig? Og er et overhovedet relevant for dig, som kun har en fysisk butik eksempelvis? Ved at vide, hvorfor du skal investere i digital markedsføring, får du også viden om, hvor og hvordan du skal gå til værks.

1. Nå ud til kunderne - der hvor de er

Det er fredag aften, og Pernille, som er mor til to børn, surfer rundt på nettet og kigger på de sociale medier for at finde nye gummistøvler til Vega på 3 år og Anton på 7 år.
Det er netop her, at du skal gøre alt, hvad du kan for at sikre dig, at Pernille finder din hjemmeside – hvis du da ellers scelger gummistøvler til børn. Situationen kan overføres på alverdens produkter og er hele essensen af, hvorfor online marketing virker.

2. Det givende samspil mellem kanaler - omnichannel marketing

Hvis du virkelig vil give den gas og skabe et inspirerende online univers, hvor du fanger dine kunder mange steder på deres købsrejse, så er det ekstremt effektivt at være til stede på flere forskellige kanaler, som spiller sammen.

Det kan både være, fordi en kunde – lad os kalde ham for Jesper – har tilføjet et par cykelshorts til sin indkøbskurv men af en eller anden grund ikke har gennemført købet. Her kan du opscette en automatisk mail, som minder ham om, at købet ikke blev gennemført

Det kan også være på Facebook, at du laver en masse opslag, som selvfølgelig henviser til noget relevant på din hjemmeside. Omnichannel betyder simpelthen, at du benytter flere forskellige kanaler i din markedsføring online

3. Fokuseret marketingindsats med større afkast

Segmentering al kunde målgrupper Mimi, langt mere effektivt at udnytte. når du Meg& dine kunder online. Iler hor du nemlig mulighed ler at lomme en målgruppe meget specifikt. Det giver samlet set en ni,dre onnonceekonomr

4. Tydeligere kunderejse med flere touchpoints

Den rette timing er arg:runde for. at du fæ succes online. Reedigvis er det lettere ol identificere kunders brugerrojso online -fra de overvejeret køb, indtil de er helt klor med Dankortet i hånden

5. Målbare resultater

Se. her er jo et of de bedste ~Agnede,. som marketing p6 nettet giver: Ou kan måle p6 din indsats og forbedre den løbende ud fra præcise data om, hvad det virker og ikke virker. Det gælder både fix nybodsbrove londingssider, annoncer og både p6 sociale medier samt p6 din hjemmeside.

Mango anvender eksempelvis splittest, tom går ud p& at du lover lx un annonce i to forskov go udgaver – on A og on B Begge annoncer tostol ud Ira et sæt koterier og en af grænset målgruppe Bagefter anotyseres de data. som er kommet ind I onnoncenngspenaden med det tomt at finde ud at, hvilken annonce der har virket bedst.

for du stadig lade van, Målko har du også hot fået udblik hvor stor effekt det hor at få flere kanoler hl at spille sammen. så du står :6 stærkt som muligt i dine køberes hukommelse.

Online mortaxIsforing er dot. vi ger bedst. Vi ved. hvordan du får dot alleatorste udbytte med den mindst mulgo indsats. Vi er altid friske på at toge en snak om. hvordan vi køn skabe online resultater. mere traf* og mere salg for dan virksomhed.