paper-2056027
Andreas Slangerup

Andreas Slangerup

Nye Facebook konkurrence regler – Vi skal tænke mere kreativt

Facebook konkurrencer har været meget populære de sidste par år.

For at deltage i konkurrencen, har brugeren skulle lave en interaktion på opslaget:

  • ’’Del’’
  • ’’Like’’
  •  ’’Tag’’
  •  ’’Kommenter’’

Det er efterhånden et stykke tid siden, at deling af konkurrencerne var måden at gøre det på og man begyndte i stedet at se, at brugere skulle ’’tagge’’ deres venner.

Da Facebook ikke længere tillod dette, blev det til den version vi kender nu, hvor folk skal ’’kommentere’’ opslaget.

Nu har Facebook så endnu en gang ændret på reglerne.

Måske har du lavet en konkurrence for nyligt og derfor googlet dig til, hvad de nuværende promovering- og konkurrenceregler er på Facebook. Hvis ja, så er du nok stødt på samme problem som mig og har fundet flere artikler, som faktisk modsiger hinanden, og ingen af disse er skrevet af Facebook selv.

Jeg tog derfor kontakt til Facebook for at få et svar på, hvad de nuværende regler er.

Der er højst sandsynligt flere, som stadig slipper afsted med det, hvis de ikke booster eller kører annoncer på konkurrencen, men iflg. Facebook, må en konkurrence ikke længere kræve, at en bruger skal ’’dele’’, ’’like’’ eller ’’kommentere’’ for at deltage. Rent ud sagt må du ikke kræve interaktion på opslaget:

Man kan spørge sig selv, hvad er der så tilbage af muligheder?

Hvis man kun vil benytte sig af Facebook, kan man lave konkurrencen som en leadgenerering annonce, hvor de f.eks. skal indtaste navn og E-mail for at deltage.

Hvis man ikke føler sig nødsaget af at bruge Facebook, kan man lave et almindeligt opslag og føre brugerne over på en anden hjemmeside via et link.

Det kan altså stadig lade sig gøre at køre konkurrencer på Facebook, men effektiviteten og rækkevidden kommer højst sandsynligt til at lide under de nye regler, da man ikke længere kan regne med, at deltagere ’’tagger’’ deres venner og dermed ikke er med til at sprede opslaget.

Konkurrencer er altså stadig aktuelle på Facebook, men disse nye regler betyder, at man skal påtage sig en mere kreativ tankegang, end førhen.

Del på sociale medier

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email

Jacob Nielsen

Kunderådgiver

Lad os snakke om hvilke muligheder, der er for din virksomhed

Det er selvfølgelig fuldstændig uforpligtende.

Bliv kontaktet

Udfyld din mail, og en kort besked.
Så kontakter vi dig hurtigst muligt!
(Det er helt uforpligtende)

Valgfrit